Блогрол
Постинг
14.03.2008 15:32 -
Шуменско | Загорка
В началото на тази година Карлсберг поведе сред производителите на бира в България. С редизайна на Шуменско, пускането в половинлитрови бутилки на оригинален чешки Будвайзер и флагмана Карлсберг, както и еднолитров Холстен (по подобие на хайнекенския Кайзер), изглежда целта на датчаните е да запазят лидерската позиция и през европейското лято. Преди няколко дни Хайнекен отговори с нов дизайн на водещата си местна марка Загорка, докато третият голям - ИнБев беше вече минал по този път, променяйки Каменица преди година.
От всичко това за ценителите най-добрата новина би трябвало да е чешкото пиво, но за масовия пияч най-видима ще бъде промяната в Шуменско и Загорка. Представената преди няколко месеца като лимитирана серия по повод 125-годишнината на пивоварната малка бутилка явно е имала достатъчен успех, за да се пренесе почти едно към едно върху голямото Шуменско, като единствената промяна е добавянето на основен етикет освен якичката. Резултатът е очаквано добър - формата и релефното стъкло създават усещането за бира от по-висок клас. Единствено златистото ми идва в повече, придавайки леко "токсичен" вид на иначе класната бутилка.
Новият дизайн на Загорка е дело на Сибъртхед, с които холандците честичко работят и от които могат да са напълно доволни. Бутилката се стеснява надолу, но спира точно навреме за да е удобна и елегантна и преди да придобие форма на амфора. С характерния ръкописен уърдмарк е работено с уважение, промените са направени на точното място и ефектът е категорично положителен. Логото на пивоварната е дублирано като воден знак във фона, който е досадно кух в старата версия на етикета. Като слабост и пропуск бих посочил запазването на отровнозеления цвят на овала и безсмисления серифен надпис върху него.
Интересна ми е тенденцията почти всяка марка бира в България да бъде издокарвана в различна по форма бутилка и усложненията, които се предизвикват при дистрибуцията и производството. В Германия, например, пазар с многократно повече пивоварни и марки, се работи с тъкмо 2 модела стъклария.
От всичко това за ценителите най-добрата новина би трябвало да е чешкото пиво, но за масовия пияч най-видима ще бъде промяната в Шуменско и Загорка. Представената преди няколко месеца като лимитирана серия по повод 125-годишнината на пивоварната малка бутилка явно е имала достатъчен успех, за да се пренесе почти едно към едно върху голямото Шуменско, като единствената промяна е добавянето на основен етикет освен якичката. Резултатът е очаквано добър - формата и релефното стъкло създават усещането за бира от по-висок клас. Единствено златистото ми идва в повече, придавайки леко "токсичен" вид на иначе класната бутилка.
Новият дизайн на Загорка е дело на Сибъртхед, с които холандците честичко работят и от които могат да са напълно доволни. Бутилката се стеснява надолу, но спира точно навреме за да е удобна и елегантна и преди да придобие форма на амфора. С характерния ръкописен уърдмарк е работено с уважение, промените са направени на точното място и ефектът е категорично положителен. Логото на пивоварната е дублирано като воден знак във фона, който е досадно кух в старата версия на етикета. Като слабост и пропуск бих посочил запазването на отровнозеления цвят на овала и безсмисления серифен надпис върху него.
Интересна ми е тенденцията почти всяка марка бира в България да бъде издокарвана в различна по форма бутилка и усложненията, които се предизвикват при дистрибуцията и производството. В Германия, например, пазар с многократно повече пивоварни и марки, се работи с тъкмо 2 модела стъклария.
Няма коментари